Several months ago, I wrote an article about the browsers, Opera and Chrome-- Chrome is not my final choice..., and now, I would like to go further to the Opera browser. As time goes by, Opera recently launched the 11th version. The main feature is that Opera finally supported the extensions, those were applied in Chrome earlier. In the past, Opera can only use JavaScript to display the customized function such as WOT, super preloader, autosizer, etc. But now, some of the functions can use the extensions to accomplish. I think for normal end-users, using extensions is easier than javascript because instead of editing the javascript code, extensions provide the UI for the users. Of course, I will write an article for javascript of Opera next time.

      之前曾經寫過Opera和Chrome瀏覽器的文章 Chrome is not my final choice..,現在我想繼續提Opera,隨著時間的演進,Opera最近也出到11版了,其中最主要的特色就是支援了延伸套件,而這功能Chrome早就有了。在過去,Opera只能用javascript的方式來呈現一些外加的功能,如網站安全評鑑,超級預讀(快速翻頁),圖片調整等功能,但現在一些功能已經可用延伸套件做到了。我想對於一般的使用者而言,使用延伸套件比起javascript來的簡單多,因為比起修改javascript裡的程式碼而言,使用套件的操作介面自行調整更容易上手。當然,我以後也會寫一篇關於opera的javscript文章。以下是官網和影片介紹:

summertigger 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

      "Google instant previews" is a very powerful technique provided by google. It can show the preview before you clicking the link. Here I don't want to explain the function of this tool. Please use your IE browser and try google search, and I think you will know what I talk about or you already have used it.

      But if you use Opera browser, you will find that you can't use this google tool normally. Now let us use a simple trick to overcome it.

 

      google即時預覽功能有相當強大的預覽效果,由google提供且能在點進網頁前就提供該頁的預覽圖檔。這邊我就不詳細介紹該功能了,請自行利用你的IE瀏覽器體驗一下,我想你應該就會知道我在說什麼或是其實你已經有在用了。

      但是用Opera瀏覽器就是不能使用這個功能,現在讓我們用一個簡單的技巧來克服吧。

文章標籤

summertigger 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()

 

127_hours_poster_01-535x792.jpg

Release Date: 2011.01.28

      The film is based on the true story--a one-armed mountain climber, Aron Ralston (James Franco), who cut his one arm by his dull knife when trapping by a boulder in Blue John Canyon, Utah, for 127 hours in 2003. 

文章標籤

summertigger 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()

15:15-15:24 西湖いやしの里根場-富岳風穴 (行經西湖野鳥の森公園)
15:24-17:24 富岳風穴-青木ヶ原樹海東海自然歩道-鳴沢氷穴-大馬路-富岳風穴(步行)
17:24-18:10 富岳風穴-河口湖駅

推薦指數:9.0/10,西湖這地區有相當多的洞穴,還滿值得一遊的,尤其是青木ヶ原樹海東海自然歩道,我真的是超愛這裡的自然步道,真想就這樣順著一路走到足和田山上阿!黑色的火山熔岩石加上磁性影響指南針和電子設備,令這裡增添相當多的神祕色彩,雖然是日本著名的自殺地,但我想只要順著地方觀光單位規劃的路徑走,是很安全的,很推薦這條超有特色的步道!

在離開西湖いやしの里根場後,巴士經過了西湖野鳥の森公園,這裡就是人造樹冰的點阿,原本沒計畫要來的,想不到站牌就在旁邊,趁司機停車時趕快欣賞囉
2011020101110024e.jpg

文章標籤

summertigger 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()

13:03-13:15 木ノ花美術館-河口湖ハーブ館
13:43-14:15 河口湖ハーブ館-西湖いやしの里根場
15:15-15:24 西湖いやしの里根場-富岳風穴 (行經西湖野鳥の森公園)

推薦指數:8.0/10,西湖いやしの里根場是一個合掌屋聚集處,這裡有20幾間,當然日本最多合掌屋的地方是白川鄉,不過這裡的合掌屋有富士山美景,也是相當有名的喔。每一間合掌屋都有它自己的主題,一間一間拜訪也別有風味呢!

要去西湖前要先來「河口湖ハーブ館」(河口湖香草館)轉車
20110201005723e30.jpg

文章標籤

summertigger 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

10:16-10:24 遊覧船ロープウェイ入口-UKAIオルゴールの森美術館
10:24-12:00 UKAIオルゴールの森美術館
12:00-12:10 UKAIオルゴールの森美術館-木ノ花美術館 (步行)
12:10-13:00 木ノ花美術館 湖畔小徑

推薦指數:7.5/10,「UKAIオルゴールの森美術館」(音樂盒之森美術館)一下車竟然迷路找不到入口,被前面幾個日本阿婆誤導往湖畔去了,其實門口就在大馬路旁邊阿。而且一進去對於館內的位置也有點搞不清楚,想不到其他複雜的地方都輕鬆解決倒是這個小地方卻讓我們暈頭轉向阿,所以把原本要去的河口湖自然生活館取消了,那就好好逛木ノ花美術館還有在附近悠閒地散散步吧!

一下站就一直往湖畔走去...
20110201002320743.jpg

文章標籤

summertigger 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

1.20
09:00-09:16 河口湖駅-遊覧船ロープウェイ入口,停留一小時。

推薦指數:7.0/10,雖然早就知道天上山公園整修中,但還是決定要來這邊拍一下照,再視情況要不要搭遊覽船,這時候湖邊也都結冰了。其實一直很期待能上去天上山公園看看兔子和狸貓的世界,眺望富士山景色,但既然纜車整修中,那就作罷了,不然應該能夠更推薦這裡才是喔!

今天就全靠這張囉 (之後還會加300日圓去西湖!)
20110131235751afe.jpg

文章標籤

summertigger 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()